Pilates

Pilates

Η μέθοδος Pilates αναπτύχθηκε το 1920 από τον Joseph Pilates, σαν ένα πρόγραμμα αποθεραπείας για τα μυοσκελετικά του προβλήματα.  Πριν την εφαρμογή της σε αθλητές και χορευτές, δοκιμαζόταν πρώτα από τον ίδιο τον Pilates. Με την πάροδο των ετών και μετά από τα αποδεδειγμένα οφέλη της τεχνικής, εξελίχθηκε σε μια μέθοδο ευεργετικής άσκησης που προσφέρει έντονη αίσθηση ευεξίας.

Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συμβαδίζει με τους φυσικούς και χρονικούς περιορισμούς μας, χωρίς να υποβαθμίζονται τα ευεργετικά της αποτελέσματα.

Ο Pilates πίστευε πως μ’ αυτή τη μέθοδο, οι άνθρωποι επιτυγχάνουν να είναι πιο αποτελεσματικοί και δημιουργικοί σωματικά, ψυχικά και πνευματικά.

Οι βασικές αρχές του Pilates

Η μέθοδός που εμπνεύστηκε ο Pilates θέτει σε κίνηση ομοιόμορφα όλο το σώμα και αναπτύσσει ισορροπημένα όλους τους μυς, ακολουθώντας 6 βασικούς κανόνες:

Αναπνοή: Με τις κατάλληλες εισπνοές και εκπνοές αποβάλλεται ο μολυσμένος αέρας, οξυγονώνεται το αίμα και ελέγχουμε καλύτερα τις κινήσεις μας, τόσο στις ασκήσεις όσο και στην καθημερινή μας ζωή.

Κέντρο: Όλη η ενέργεια για τις ασκήσεις Pilates πηγάζει από τους μυς που περιβάλλουν την κοιλιά μας και απλώνεται προς τα άκρα. Η φυσική ενέργεια που παράγεται στο κέντρο μας συντονίζει τις κινήσεις και στηρίζει τη ζωή μας.

Αυτοσυγκέντρωση: Για να γυμνάσουμε το σώμα μας χρειαζόμαστε τη συμμετοχή του μυαλού. Εστιάζοντας τη σκέψη μας στην περιοχή του σώματος που εκτελείται η άσκηση, μπορούμε να αντιληφθούμε πώς οι μύες ανταποκρίνονται στις εντολές που παίρνουν από τον εγκέφαλο.

Έλεγχος: Με τον κατάλληλο έλεγχο και προσοχή, οι ασκήσεις γίνονται σωστά και δεν κινδυνεύουμε να τραυματιστούμε.

Ακρίβεια: Συγκέντρωση στην ακριβή και άψογη εκτέλεση της άσκησης και όχι στον αριθμό των επαναλήψεων. Έτσι ωφελούμαστε από την ουσιαστική αξία της άσκησης.

Ρευστότητα: Το Pilates επικεντρώνεται στην αρμονία των κινήσεων και τη συνέχεια των ασκήσεων. Δεν υπάρχουν μεμονωμένες, γρήγορες και απότομες κινήσεις, παρά μόνο κινήσεις με ροή, που σέβονται το σώμα μας.

Τα πλεονεκτήματα είναι:

Αυξάνει την ευλυγισία, την δύναμη και την μυική αντοχή, χωρίς να δίνει όγκο στους μύες.

Βελτιώνει την σωστή στάση σώματος.

Ανακουφίζει τους πόνους της μέσης και του αυχένα.

Ευθυγραμμίζει και βελτιώνει την κατάσταση της σπονδυλικής στήλης.

Βοηθάει στην απομάκρυνση του στρες, δίνοντας έμφαση στην σωστή αναπνοή.

Συμμετέχει στην πρόληψη και αποκατάσταση τραυματισμών.

Προσφέρει, όπως και κάθε μορφή άσκησης, ευεξία!

Δεν απαιτεί πολύ χρόνο. O Pilates συνήθιζε να λέει ότι:

«σε 5 μαθήματα αρχίζεις να αισθάνεσαι την διαφορά, σε 10 μαθήματα το αισθάνονται και οι άλλοι, σε 20 μαθήματα έχεις ένα εντελώς καινούργιο σώμα».