fbpx
Προγεννητική  Γιόγκα (prenatal yoga)

Προγεννητική  Γιόγκα (prenatal yoga)

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης το σώμα σας περνάει από πολλές αλλαγές, που πιθανόν να σας δημιουργούν άγχος. Ένας τρόπος για να διατηρήσετε ένα υγιές μυαλό και σώμα είναι η προγεννητική γιόγκα  prenatal yoga.

Η προγεννητική γιόγκα (prenatal yoga) βοηθάει τις εγκυμονούσες να αυξήσουν τη δύναμη και την ευλυγισία τους.

Τις βοηθά επίσης να αναπτύξουν κατάλληλες τεχνικές αναπνοής και χαλάρωσης για ευκολότερo και πιο άνετo τοκετό .

Τα οφέλη από την Προγεννητική Γιόγκα (prenatal yoga)

  • Βελτιώνει τον ύπνο
  • Μειώνει το στρες
  • Αυξάνει την αντοχή και την ευλυγισία
  • Μειώνει τους πόνους της πλάτης
  • Μειώνει τις ναυτίες και τους πονοκεφάλους
  • Μειωμένος κίνδυνος πρόωρου τοκετού
  • Μειώνει τον κίνδυνο Ενδομήτριας Καθυστέρησης Ανάπτυξης (κατάσταση που επιβραδύνει την ανάπτυξη του εμβρύου)

Η Προγεννητική  Γιόγκα (prenatal yoga) είναι ένας τρόπος για να προετοιμαστεί σωματικά και ψυχολογικά. Σε πρακτικό επίπεδο, η εξάσκηση διεγείρει τους αδένες στην έκκριση προλακτίνης, που αυξάνει την παραγωγή γάλακτος και συντελεί στην επαναφορά των οστών της λεκάνης και της σπονδυλικής στήλης.

Εκτός από τα οφέλη που αναφέρθηκαν, οι μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι υπάρχει σχέση μεταξύ της προγεννητικής γιόγκα και της μείωσης των επιπλοκών που σχετίζονται με την υπέρταση, καθώς και τον πρόωρο τοκετό.

Προγεννητική Γιόγκα (prenatal yoga) και υποστήριξη εγκυμοσύνης

Χρειάζεται πάντα να επιλέγουμε να ζούμε σε περιβάλλον που μας υποστηρίζει και μας τονώνει με την κατανόηση και την αγάπη του, πολύ περισσότερο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όπου είναι σημαντικό να έχουμε ένα ισχυρό  “σύστημα υποστήριξης”. Συχνά, αυτό το “σύστημα υποστήριξης” θα περιλαμβάνει οικογένεια και φίλους.

Μπορεί να είναι ωφέλιμο να επεκτείνετε το σύστημά σας για να συμπεριλάβετε και άλλες έγκυες μητέρες. Ενώ συμμετέχετε σε μια προγεννητική τάξη γιόγκα, σας δίνεται η ευκαιρία να συναντήσετε άλλες μητέρες με τις οποίες μπορείτε να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας. Στην τάξη ανταλλάσσονται πληροφορίες και απαντώνται ερωτήσεις, γι’ αυτό η δασκάλα πρέπει να είναι ειδικά εκπαιδευμένη και, ακόμα καλύτερα, να έχει και η ίδια την εμπειρία της εγκυμοσύνης.

Είναι σημαντικό να ψάχνετε για μαθήματα που διδάσκονται από έναν πιστοποιημένο προγεννητικό εκπαιδευτή γιόγκα, καθώς είναι εξοικειωμένοι με τις θέσεις που πρέπει να αποφύγετε και να σας καθοδηγήσουν, ανάλογα με το τρίμηνο το οποίο διανύετε, σε ποιες θα εστιάσετε.

Τι πρέπει να ξέρετε

Θυμηθείτε ότι η γιόγκα είναι ένας τρόπος για να χαλαρώσετε, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέσετε τον εαυτό σας.

Στόχος σας είναι η καλύτερη σωματική και ψυχολογική σας κατάσταση. Επίσης να θυμάστε ότι τα συναισθήματά σας επηρεάζουν το έμβρυο. Ενδυναμώνει τη μεταξύ σας σχέση και

Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού ξεκινήσετε τη προγεννητική γιόγκα  (prenatal yoga)

Πηγή: http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/prenatal-yoga/

βιβλιογραφικές αναφορές

Προσωπικό της MayoClinic (2013, Ιανουάριος 22). Προγεννητική γιόγκα: Τι πρέπει να γνωρίζετε: Ανακτήθηκε από το http://www.mayoclinic.org/healthy-living/pregnancy-week-by-week/in-depth/prenatal-yoga/

Εθνική Ένωση Συμπληρωματικής & Εναλλακτικής Ιατρικής (2014). Προγεννητική Γιόγκα: Ανακτήθηκε από το http://www.nacams.org/yoga/disciplines/prenatal-yoga/

Williams Μ (2014). Η γιόγκα είναι επωφελής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης: Ανακτήθηκε από το http://www.bastyrcenter.org/content/view/836/